Debatten » Dit liv » Kønsneutrale børn

Kønsneutrale børn

1. Bruger slettet
    22. februar 2012, 19.14

(Slettet)

2. Muffling Miv. Indlæg: 556
    22. februar 2012, 19.19

Jeg synes, at det er fantastisk! Ham faren har min dybeste respekt!

3. Bruger slettet
    22. februar 2012, 19.22

(Slettet)

4. sophaya Det er lidt for sent det går op for dig - du har satset alt, men ingen satsed' på dig Indlæg: 4188
    22. februar 2012, 19.22

Skønt, at der bliver opdraget til, at man ikke skal sættes i båd eller nødvendigvis være prinsesse fordi man er pige og pirat fordi man er dreng. Men ligefrem at hævde, at børnene selv kan bestemme hvilket køn? Nu er der jo altså fysikken. Jeg er stor tilhænger af at være open minded og jeg ELSKER når folk kan se ud over kønsroller og diverse båse, men det her synes jeg er lige ekstremt nok.

x
  5. Bruger slettet
    22. februar 2012, 19.25

(Slettet)

6. sophaya Det er lidt for sent det går op for dig - du har satset alt, men ingen satsed' på dig Indlæg: 4188
    22. februar 2012, 19.32

Den skulle lige vendes før jeg har en ting mere at tilføje - ved at tage kønnet fra dem synes jeg netop at kønnet bliver gjort meget vigtigt, og det var jo ikke intentionen.

x
  7. Fiorentina Indlæg: 1759
    22. februar 2012, 19.39

Jeg synes altså ikke, at vi i vores generation har taget skade af at blive opdraget som enten pige eller dreng.. Man ser jo forskellige ud.. Eller tager jeg helt fejl?

8. Feeling_Good er ikke gode venner med kulden udenfor!! Indlæg: 2977
    22. februar 2012, 19.41

Jeg må indrømme, at jeg synes det er ret underligt! Man kan da sagtens være åben overfor alt og stadig "have" det køn man er født med. Jeg legede da både med barbier og ridderborge da jeg var barn. Jeg mener godt, at man kan behandle børnene ens samtidig med at kalde dem "han" og "hun"!

9. *mushi Indlæg: 142
    22. februar 2012, 19.42

sophaya sagde:

Skønt, at der bliver opdraget til, at man ikke skal sættes i båd eller nødvendigvis være prinsesse fordi man er pige og pirat fordi man er dreng. Men ligefrem at hævde, at børnene selv kan bestemme hvilket køn? Nu er der jo altså fysikken. Jeg er stor tilhænger af at være open minded og jeg ELSKER når folk kan se ud over kønsroller og diverse båse, men det her synes jeg er lige ekstremt nok.

Helt enig. Det hele bliver lige en smule for moderne efterhånden synes jeg, og man er trods alt født som enten dreng eller pige. Hvorfor skal man også sættes i den situation som teenager (eller hvornår det nu er) at man selv skal beslutte om man mest har lyst til at være en dreng eller en pige.

Jeg er f.eks. meget drenget, men af hunkøn, og jeg ville da ikke ønske være en dreng Ej det er for mærkeligt i mit hoved det her.. Kan slet ikke sætte ord på det

Og.. Sascha - kønsneutralt? Aaarh hva?

10. -Pinklady If happy ever after did exist, I would still be holding you like this Indlæg: 4655
    22. februar 2012, 19.45

Ej.. Det var dog en mærkelig diskussion?
    Synes virkelig det er unødvendigt ligefrem at gøre børn kønsløse. Der ER forskel på piger og drenge, drenge kan lide at råbe og lege lidt vildere lege end piger, og det skal de da bare have lov til. Men har de lyst til at tage barnevognen frem skal de da også det. Og piger skal også have lov til at have deres lyserøde periode - og så kommer de jo over den igen..

Abonnér på WOMAN.DK Se alle tilbud